اتوماسیون

تعداد بازدید:۵۷۲۵

 سیستم اتوماسیون اداری دانشگاه تبریز از سال 1386 شروع بکار نموده و تعداد کاربران تعریف شده در سیستم تا بهمن ماه 1389 مساوی 2145 نفر، میانگین تعداد کاربر برخط در هر ساعت 170 نفر و میانگین login های روزانه 625نفر می‌باشد. این سیستم در حوزه‌های مکاتبات اداری، حضور و غیاب و احکام پرسنلی فعال است. اهم اقدامات انجام شده دردو سال گذشته و در بخش سیستم اتوماسیون دانشگاه به شرح زیر می‌باشد:

1-      راه اندازی سیستم فاکس سرور دانشگاه

این سیستم امکان ارسال و دریافت فاکس را بصورت نرم افزاری فراهم نموده و واحدهای ذینفع را از خرید و تعمیرات دستگاههای فاکس بی نیاز نموده است. این سیستم هم اکنون برای 13 اداره و 13 دانشکده راه اندازی شده است. سیستم مذکور از 26 خط لیز لاین که سالها در مرکز بلااستفاده بود استفاده می‌نماید.

2-      توسعه استفاده از اتوماسیون در حوزه های مالی و آموزش کل دانشگاه با همکاری مدیریتهای مربوطه

در طی سال گذشته سیستم اتوماسیون برای امور مالی دانشگاه، آموزَش کل دانشگاه، موسسه های تحقیقاتی سه علامه، تاریخ فرهنگ ایران و تحقیقات اجتماعی و همچنین دانشکده های اقماری اهر و مرند راه اندازی شده است.

3-      تست و راه اندازی سیستم Data Partitioning

این سیستم موجب افزایش سرعت جستجو، ارسال و دریافت مکاتبات گردیده است.

4-      اصلاح و ساماندهی سطوح دسترسی (و فعال سازی گزینه ”تاریخچه عملیات“)

 این گزینه امکان گزارش گیری از تاریخچه مکاتبات را بوجود آورده و بدین ترتیب اطمینان لازم از عدم مشاهده نامه توسط افراد غیر مجاز را فراهم می‌کند.

5-     اخذ source برنامه دیدگاه و تحویل به صندوق دانشگاه با همکاری مدیریت و معاونت محترم اداری در سال 1388

6-     راه اندازی سرور جدید اتوماسیون اداری در ایام تعطیلات نوروز 90

7-    آموزش و انتقال اطلاعات و پشتیبانی کارشناس جدید اتوماسیون اداری در بخش سیستم های ONLINE

 

 
آخرین ویرایش۱۱ بهمن ۱۴۰۱