اتوماسیون

سیستم اتوماسیون اداری دانشگاه تبریز از سال 1386 شروع بکار نموده و تعداد کاربران تعریف شده در سیستم تا بهمن ماه 1389 مساوی 2145 نفر، میانگین تعداد کاربر برخط در هر ساعت 170 نفر و میانگین login های روزانه 625نفر می‌باشد. این سیستم در حوزه‌های مکاتبات اداری، حضور و غیاب و احکام پرسنلی فعال است. اهم اقدامات انجام شده دردو سال گذشته و در بخش سیستم اتوماسیون دانشگاه به شرح زیر می‌باشد:

1-      راه اندازی سیستم فاکس سرور دانشگاه

این سیستم امکان ارسال و دریافت فاکس را بصورت نرم افزاری فراهم نموده و واحدهای ذینفع را از خرید و تعمیرات دستگاههای فاکس بی نیاز نموده است. این سیستم هم اکنون برای 13 اداره و 13 دانشکده راه اندازی شده است. سیستم مذکور از 26 خط لیز لاین که سالها در مرکز بلااستفاده بود استفاده می‌نماید. شکل (3) رک سیستم راه اندازی شده واقع در اطاق سرور دانشگاه را نشان می‌دهد.

2-      توسعه استفاده از اتوماسیون در حوزه های مالی و آموزش کل دانشگاه با همکاری مدیریتهای مربوطه

در طی سال گذشته سیستم اتوماسیون برای امور مالی دانشگاه، آموزَش کل دانشگاه، موسسه های تحقیقاتی سه علامه، تاریخ فرهنگ ایران و تحقیقات اجتماعی و همچنین دانشکده های اقماری اهر و مرند راه اندازی شده است.

3-      تست و راه اندازی سیستم Data Partitioning

این سیستم موجب افزایش سرعت جستجو، ارسال و دریافت مکاتبات گردیده است.

4-      اصلاح و ساماندهی سطوح دسترسی (و فعال سازی گزینه ”تاریخچه عملیات“)

 این گزینه امکان گزارش گیری از تاریخچه مکاتبات را بوجود آورده و بدین ترتیب اطمینان لازم از عدم مشاهده نامه توسط افراد غیر مجاز را فراهم می‌کند. شکل (4) محل گزینه مذکور را در سیستم اتوماسیون نشان می‌دهد.

5-     اخذ source برنامه دیدگاه و تحویل به صندوق دانشگاه با همکاری مدیریت و معاونت محترم اداری در سال 1388

6-     راه اندازی سرور جدید اتوماسیون اداری در ایام تعطیلات نوروز90

7-    آموزش و انتقال اطلاعات و پشتیبانی کارشناس جدید اتوماسیون اداری در بخش سیستم های ONLINE

 



شکل (3) سیستم فاکس سرور دانشگاه


  

(4) گزینه "تاریخچه عملیات"